T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Dışişleri Bakanlığı AB Başkanlığı tarafından, Avrupa Birliği İletişim Stratejisi (ABİS) kapsamında yerel düzeydeki paydaşların AB üyelik sürecimize olan destek ve katkılarını artırmak üzere 2021 yılında başlatılan "İl İl AB Buluşmaları" toplantılar dizisinin 11.si İlimizde gerçekleştirildi.
Türkiye-AB ilişkilerindeki güncel gelişmeler ile bölgelerindeki AB proje, hibe ve eğitim imkanları hakkında bilgilendirmelerin ve sunumların yapıldığı, Avrupa Birliği Başkanlığı ile Türkiye Ulusal Ajansının İlgili uzmanlarının da katıldığı “İl İl AB Buluşmaları 11: Eskişehir” etkinliğinde; Vali Erol Ayyıldız ve Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Sayın Faruk Kaymakcı, video konferans yöntemiyle, AB projeleri uygulayan kaymakamlık, belediye, il müdürlükleri, sivil toplum kuruluşları, meslek odaları, üniversiteler, okullar ve spor kulüplerinin temsilcileri ile bir araya geldi.
Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Faruk Kaymakcı Toplantı Öncesi Vali Erol Ayyıldız’ı Makamında Ziyaret Etti.
Valiliğe gelişi esnasında Vali Ayyıldız tarafından karşılanan Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Kaymakcı, günün anısına Valilik Şeref Defterini imzaladı.
Daha sonra Vali Ayyıldız, Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Kaymakcı ve Vali Yardımcısı Kübra Kurtoğlu Vural Makam Toplantı Salonunda video konferans yöntemiyle, AB projeleri uygulayan kaymakamlık, belediye, il müdürlükleri, sivil toplum kuruluşları, meslek odaları, üniversiteler, okullar ve spor kulüplerinin temsilcileri ile toplantıya katıldı.
Vali Ayyıldız toplantının açılışında yaptığı konuşmada, Eskişehir’in ilk Çağlardan itibaren kadim medeniyetlere ev sahipliği yapmış, Selçuklu ahilerinin kardeşlik bağları ile yoğrulmuş, Osman Gazi’nin rüyasındaki ulu ağacın kök saldığı: Kuruluş’un beşiği olan şehir olduğunu belirtti. Bu toplantı vesilesiyle Şehrimize teşrif eden Dışişleri Bakan Yardımcısı Sayın Faruk KAYMAKCI Beyefendiye hoş geldiniz diyen Vali Ayyıldız konuşmasının devamında şunları söyledi;
“İletişim ve ulaşım imkânlarının bu kadar genişlediği, dünyanın küresel bir köye dönüştüğü bir dönemde insan hareketliliği de artmaktadır. Bu hareketliliği karşılıklı yarar haline dönüştüren çok değerli proje, hibe ve eğitim programlarının Dışişleri Bakanlığı AB Başkanlığı tarafından desteklenmesi: İlim nerede olursa olsun onu almaya giden veya ilim insanlarını medeniyetimizin ışıltılı şehirlerine toplayan ecdadımızın mirasının günümüze küçük bir yansıması gibidir.
Eskişehir Valiliği olarak bu bilinçle toplumun her kesimine hitap eden projelere imza atmaktayız ve atmaya da devam edeceğiz. Ayrıca böylesi önemli bir toplantıya ev sahipliği yapmanın da mutluluğu içindeyiz.
Bu duygu ve düşüncelerle ilimizde 11.si düzenlenen ‘’İl İl AB Buluşmaları’’ toplantısının şehrimiz ve ülkemiz için hayırlara vesile olmasını diliyor, tüm katılımcılara teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum.”
Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Kaymakcı ise toplantı esnasında yaptığı konuşmada:
"Türkiye, Avrupa Birliği'ne aday bir ülke ve katılım müzakerelerini tamamlayarak Avrupa Birliği'ne tam üye olmak istiyor. Şu ana kadar biz 16 müzakere faslını açtık, bir faslı kapadık. Ancak katılım müzakerelerimizde son dönemde özellikle Kıbrıs ve Doğu Akdeniz, Yunanistan kaynaklı engellemeler var ve katılım müzakere sürecimiz istediğimiz hızda ilerlemiyor" dedi.
Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Kaymakcı, Avrupa Birliği'nin 2021-2027 mali iş birliği döneminde Türkiye'nin Avrupa Birliği'nin 13 programına katılmayı öngördüğünü anlatarak, Avrupa Birliği Başkanlığı olarak sundukları eğitim fırsatlarından da bahsetti.
Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerinin 8 temel boyutunun olduğuna değinen Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Kaymakcı, şöyle devam etti:
"Bizim için temel boyut katılım sürecimizin ilerletilmesi. Türkiye, Avrupa Birliği'ne aday bir ülke ve katılım müzakerelerini tamamlayarak Avrupa Birliği'ne tam üye olmak istiyor. Şu ana kadar biz 16 tane müzakere faslını açtık, bir faslı kapadık. Ancak katılım müzakerelerimizde son dönemde özellikle Kıbrıs ve Doğu Akdeniz, Yunanistan kaynaklı engellemeler var ve katılım müzakere sürecimiz istediğimiz hızda ilerlemiyor. Türkiye-AB ilişkilerinin bir başka önemli ayağı Gümrük Birliği. Gümrük Birliği sayesinde biz 1999 yılından bu yana 2,3 trilyon avroluk bir ticaret hacmine ulaştık. Türkiye'nin en büyük, en istikrarlı ve en avantajlı pazarı Avrupa Birliği'dir. Türkiye de Avrupa Birliği'nin en önemli 6'ncı büyük ekonomik ortağı. Bu veriyi düşünürsek aslında şu anda yaşanılan ekonomik güçlüklerin aşılmasında Gümrük Birliği güncellemesinin ne kadar önemli olduğunu düşünebiliriz.
Son dönemde gündeme çok fazla gelen 18 Mart 2016'da yapılan göç anlaşmasıyla aslında göç sorunu büyük ölçüde bu bir iş birliğiyle yönetilmeye başlandı. Ancak biz üzerimize düşenleri yerine getirmiş olmamıza rağmen AB tarafında bu konuda gerekli adımların tamamının atıldığını söylemek mümkün değil. Biz engelleme sorumluluğumuzu yerine getirdik ve her şeye rağmen Yunan adalarına yasa dışı geçmiş olan göçmenleri de Mart 2020 tarihine kadar geri almayı sürdürdük. Ancak Avrupa Birliği tarafında verilen 4 sözden sadece ve sadece bir buçuğu yerine getirildi. Avrupa Birliği Birebir Anlaşması kapsamında Türkiye'nin geri aldığı her bir göçmen için bir Suriyeliyi Türkiye'den aldı. Bu doğru. Ama ikinci sözünde 3+3, 6 milyar avroluk bir fon tahsisi söz konusu olacaktı. Avrupa Birliği şu an itibarıyla bu fonların 4.2 milyarını harcamış durumda. Bizim istediğimiz bu fonların daha hızlı, daha esnek bir şekilde Suriyelilere en kısa zamanda ulaştırılması. Dolayısıyla AB'yi bu konuda bizim üzerimizdeki yükü almaya, yükü paylaşmaya ve hızlı davranmaya davet ediyoruz."
Konuşmaların ardından Eskişehir Sanayi Odası'na geçen Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Kaymakcı, "AB Sürecinde Ekonomik Dönüşüm" konulu çalışma yemeğine katıldı.