T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
2023 yılında 1623 adet çevre denetimi gerçekleştirilmiş, bu sayede İlimiz ülke sıralamasında ilk 10’da yerini almıştır. Bu denetimler sonucunda, İlimizde çevre izin/lisanssız faaliyet gösteren tesis, sanayi tesislerinden atıksu arıtma tesisi kurmaksızın veya atıksu arıtma tesisini çalıştırmaksızın alıcı ortama atıksu deşarjı yapan işletme bulunmadığı bir kez daha teyit edilmiştir.
İhalesi Bakanlığımızca yapılan, denetim hizmetleri Müdürlüğümüzce yürütülen Eskişehir Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğü Hizmet Binası İkmal İnşaatı Yapım işi tamamlanmış ve Şubat 2023’den itibaren hizmet vermeye başlamıştır. Söz konusu iş 15.000 m2 inşaat alanına sahip olup, Projeye 52.184.698,23 TL harcanmıştır.
İmar Kanunu ve ilgili yönetmelikler kapsamında gerek vatandaşlarımızın gerekse ilgili kurumların talep ve şikâyetleri sonuçlandırılmış, onaylanan imar planlarının inceleme işlemleri gerçekleştirilerek aksaklıklarla ilgili raporlar oluşturulmuş, imara esas jeolojik jeoteknik etüd raporları onaylanmış, yapı kayıt belgeleri ile ilgili denetim süreçleri tamamlanarak güncelleme, devir talepleri karşılanmıştır.
Diğer yandan; afetlere dayanıklı ve güvenli yapılaşmalar için hazır beton ve yapı malzemelerine yönelik 133 adet piyasa gözetimi ve denetimi faaliyeti, 200 adet yapı denetim kuruluşlarına ve laboratuvarlara yönelik büro ve şantiye denetimi gerçekleştirilmiş, 104 adet kooperatifin genel kuruluna Bakanlık Denetçisi olarak katılım sağlanmıştır. Ayrıca, 06.02.2023 tarihinde meydana gelen Kahramanmaraş Depremleri sonrası, Bakanlığımızca yürütülen hasar tespit ve yer seçim çalışmalarında görev almak üzere Müdürlüğümüz ve ilimizde bulunan kurum/kuruluşlar bünyesinde toplam 200 personel, Müdürlüğümüz koordinasyonunda depremin etkilediği illerde görev almıştır.
Bakanlığımızdan Geri Ödeme Belgesi bulunan atıksu arıtma tesislerine toplam 23.109.327 TL Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımızca enerji teşviki olarak geri ödenmiştir.
6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında 2023 yılında 461’i malik ve 19’u kiracı olmak üzere 480 adet hak sahibine toplam 7.672.740,90 TL, kanun çıktığı günden bugüne kadar 6743’ü malik ve 399’u kiracı olmak üzere 7142 adet hak sahibine toplam 79.165.858,07 TL kira yardımı ödemesi gerçekleştirilmiştir.
İş ve işlemleri Müdürlüğümüzce yürütülen Eskişehir, Afyonkarahisar, Bilecik, Kütahya ve Uşak illerinden sorumlu Eskişehir Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu tarafından 2023 yılında 15 adet doğal sit alanının koruma statülerinin ve sınırlarının güncellenmesiyle beraber 2016 yılından beri devam eden çalışmalar sonucunda toplam 129 adet doğal sit alanının statüleri ve sınırları belirlenmiştir. 2016 yılında Bölgemizdeki doğal sit alanlarının yüzölçümü 47.558,22 ha iken, 2023 yılı sonu itibariyle 94.766,76 ha alana ulaşmış olup, alan büyüklüğü olarak doğal sit alanlarımızda %99 artış gerçekleşmiştir. İlimizdeki doğal sit alanlarının yüzölçümü ise 4715,6 ha’dan 2023 sonunda 6719,51 ha alana çıkarılmıştır. Ayrıca, İlimizde Eskişehir Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu tarafından tescillenmiş 11 adet mağara ve 25 adet anıt ağaç bulunmaktadır.
Cumhurbaşkanımızın Saygıdeğer eşi Sayın Emine ERDOĞAN himayesinde Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımız koordinesinde yürütülmekte olan Sıfır Atık Projesi, İlimizde 2018 yılından itibaren başarıyla uygulanmaktadır. Bu kapsamda; İlimizde Sıfır Atık Sistemini kurarak uygulamaya başlayan kamu kurum/kuruluşlarına, belediyelere, eğitim kurumlarına, sağlık kurum/kuruluşlarına, otellere, zincir marketlere, alışveriş merkezlerine, akaryakıt istasyonlarına ve büyük sanayi kuruluşlarına toplam 1824 adet Temel Seviye Sıfır Atık Belgesi düzenlenmiştir. Proje kapsamında toplam 253.045 ton kağıt, cam, plastik, metal olmak üzere geri kazanılabilir nitelikte karışık atık ekonomiye tekrar kazandırılmıştır. Bu sayede 2.001.415 bin adet ağaç kesilmekten kurtarılmış, 3.293.152 m3 sudan, 743.352.318 kWh elektrik enerjisinden tasarruf edilmiştir.
Milli Emlak Müdürlüğünce 2023 yılı içerisinde 4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamında taşınmazların toplam 23 hak sahibine satışı, kamuoyunda İmar Barışı olarak bilinen 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 16. maddesine göre yapı kayıt belgesi alınan hazineye ait taşınmazların 54 adet hak sahibine satışı yapılmış, 278 vatandaşımıza tarımsal amaçlı kiralama gerçekleştirilmiştir.